Stenungsund Arena – en mötesplats

Vår politik

Liberalernas vision är att skapa möjlighet för idrott och motion i hela kommunen. Att erbjuda bra och tillräckligt stora lokaler i alla kommundelar bidrar till en positiv samhällsutveckling. Skolornas lokaler ska kunna utnyttjas bättre av såväl skola som föreningar. Vid ombyggnad eller nybyggnad ska möjligheten att bygga flexibla och större lokaler beaktas. Utbyggnad bör ske i anslutning till befintliga skolor. Alla barn ska få möjlighet att delta i sport- och idrottsaktiviteter.

• Vi vill ha en fortsatt satsning vid Stenungsund Arena! Utomhusarenan och läktaren för Nösnäsvallen ska förbättras.
  • Vi vill att skolornas- och föreningslivets idrottshallar byggs ut i takt med att kommunen växer. Fullskaliga idrottshallar behövs i Ödsmål och Jörlanda
  • Vi  vill satsa vidare i Stora Höga.

Vår politik

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna där du bor? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.