Vår politik

Liberalernas vision är att skapa möjlighet för idrott och motion i hela kommunen. Att erbjuda bra och tillräckligt stora lokaler i alla kommundelar bidrar till en positiv samhällsutveckling. Skolornas lokaler ska kunna utnyttjas bättre av såväl skola som föreningar. Vid ombyggnad eller nybyggnad ska möjligheten att bygga flexibla och större lokaler beaktas. Utbyggnad bör ske i anslutning till befintliga skolor. Alla barn ska få möjlighet att delta i sport- och idrottsaktiviteter.

• Vi vill ha en fortsatt satsning vid Stenungsund Arena! Utomhusarenan och läktaren för Nösnäsvallen ska förbättras.
  • Vi vill att skolornas- och föreningslivets idrottshallar byggs ut i takt med att kommunen växer. Fullskaliga idrottshallar behövs i Ödsmål och Jörlanda
  • Vi vill satsa på vandringsleden Kuststigen, anlägga stigar som ska löpa genom hela kommunen längs med havet.
  • Cykelvägarna ska bindas ihop och vara trafiksäkra.

Vår politik

Lämna din e-postadress här, så berättar vi mer om hur du kan göra skillnad.